Monday 2 January 2012

Duit Oh Duit

Patutnya target aku hari ni bangun pukul 8.30 pagi. Tapi terlajak, 9.30 am baru terbangun. Macam rasa bersalah, terus pergi belakang bungkus semua sampah. Pastu baru basuh muka dengan tangan.Takyah gosok gigi dan jangan cakap dengan siapa-siapa kat kedai nanti. Takut bau melantong :-)

Breakfast roti telur. Kos yang terlibat :

Roti Gardenia : RM 3.40
5 Biji telur : RM 2.00
Jumlah Kos : RM 5.40


Roti & Telur Kedai Mamak

Handmade Roti Telur Sambal
Sampai sekarang tak boleh terima, nak breakfast pun mahal macam ni. Fikir-fikir balik, loh roti ada lagi kat dapur. So, esok boleh breakfast lagi makan roti. Kalau compare makan kat luar, ini dikira berbaloi.

Aku ada banyak plan untuk cari duit dan selalu fikir apa kerja yang sesuai untuk orang yang sakit macam aku.  Salah satu yang aku fikir ialah jual barang online. Tapi modal tak ada. Hum.Hum.

Slow-slow ok. Ni cita-cita aku untuk mendapat duit tahun ni :

1) Jual barang online
2) Jadi cikgu tuisyen
3) Tulis novel

Aku takkan buang masa seminit pun. Aku mesti kerja kuat tapi yang tak menyebabkan aku sakit teruk. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment