Friday 6 January 2012

Pusat Tuisyen & Panas Terik

Cuaca sekarang sangat panas. Aircond kereta maximum pun still panas. Ketiak lecak tak ingat, aku hala tangan aku kat aircond, sejuknya ketiak.

Semalam dan kelmarin aku tolong edar flyers kat sekolah rendah dan menengah. Tersangat panas. Untuk sekolah rendah, after aku distribute ramai call boss aku tanya. That was a good sign. Alhamdulillah. Malam aku pergi pusat tuisyen, no registration. Boss aku dah cuak. So possibility aku untuk jadi cikgu tuisyen buat kali pertama amat tipis.

Ini sikit ni. Yang lain dah bungkus.

Sekolah menengah, aku edar kat budak-budak pasal mak bapak mana ada hantar dah yang dah baligh ke sekolah. Samaada naik bas sekolah or jalan kaki pergi dan balik. Tapi sempatlah mata aku tangkap kereta-kereta mewah hantar anak ke sekolah tu. Dan aku ketuk cermin kereta dan pass flyers tu. So 20% to parents, 80% to students. Tak tau lagi ada registration ke tak.

Letih dan badan aku bertambah sakit. Aku rehat cukup-cukup. Takut melarat. Tapi sekarang betul-betul tak ada duit. Tak larat masak jadi terpaksa tapau makan. Duit lagi. Hum hum.


Cooling Pad Baru!


Pencapaian : Distribute flyers kepada parents dan budak sekolah bawah cuaca panas terik.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment